Monitorizare de presă

Căutare

Cuvânt cheie

Organ:

Tematica:



Numele cotidianului: mediafax
Anul şi data apariţiei: 04.01.2011
Tematica: legea învăţământului – predarea limbii române ca a doua limbă
Categoria articolului: reportaje
Pagina (dacă este cazul): 2
Titlul articolului: Funeriu: Decizia Curţii Constituţionale în cazul Legii educaţiei este un pas înainte important
Numărul fotografiilor: 1
Acces online: https://www.mediafax.ro/social/funeriu-decizia-curtii-constitutionale-in-cazul-legii-educatiei-este-un-pas-inainte-important-7862194



Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a declarat pentru MEDIAFAX că decizia de marţi a Curţii Constituţionale în cazul Legii educaţiei pentru care Guvernul şi-a asumat răspunderea este un pas înainte important, următorul fiind promulgarea actului normativ de către preşedintele Traian Băsescu.

Funeriu: Decizia Curţii Constituţionale în cazul Legii educaţiei este un pas înainte important (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)

"Decizia Curţii Constituţionale în cazul Legii educaţiei este un pas înainte important, următorul fiind promulgarea legii de către preşedintele României", a spus ministrul Daniel Funeriu.

El a precizat că decizia Curţii Constituţionale, oricare ar fi aceasta, pozitivă sau negativă, nu se discută, ci se aplică.

Ministrul Educaţiei a adăugat că după ce legea va fi promulgată de preşedintele Traian Băsescu, va discuta mai mult despre acest act normativ important pentru şcoala românească.

Curtea Constituţională a decis, marţi, cu majoritate de voturi, că este constituţională Legea educaţiei naţionale adoptată prin asumarea răspunderii Guvernului, urmând să fie trimisă preşedintelui, pentru promulgare.

Curtea Constituţională a respins ca inadmisibilă atât sesizarea preşedintelui Senatului, Mircea Geoană, cât şi pe cea formulată de 108 deputaţi PSD, PC şi PNL, apreciind astfel că Legea educaţiei este în acord cu prevederile legii fundamentale. Decizia a fost luată cu şapte voturi "pentru" şi două "împotrivă".

Curtea Constituţională arată, într-un comunicat de presă, că în ceea ce priveşte obiecţia de neconstituţionalitate formulată de preşedintele Senatului, cu majoritate de voturi, a constatat că este inadmisibilă.

În privinţa sesizării formulate de cei 108 deputaţi aparţinând Grupului parlamentar al Alianţei politice PSD+PC şi Grupului parlamentar al PNL, Curtea, cu majoritate de voturi, a constatat că obiecţia de neconstituţionalitate referitoare la Legea educaţiei naţionale, fundamentată pe critici extrinseci, este inadmisibilă, se mai arată în comunicatul CC.

"Dispoziţiile art.45 alin.(5), (6), (7) şi (9), art.46 alin.(2), art.121, art.125 alin.(1) lit.a), b), c), art.125 alin.(2), art.128 alin.(5), art.132 alin.(5), art.212 alin.(3), art.215 alin.(1), (3) şi (4), precum şi art.361 alin.(2) din lege sunt constituţionale", potrivit Curţii Constituţionale.

În sesizarea sa, preşedintele Senatului a susţinut că procedura de adoptare a Legii educaţiei a fost neconstituţională.

Sesizarea parlamentarilor se referă atât la modul în care a fost adoptată legea, cât şi la neconstituţionalitatea unor articole ce reglementează învăţământul pentru minorităţi, despre care au afirmat că ar încălca prevederea din legea fundamentală privind egalitatea în drepturi, precum şi la articole privind învăţământul universitar, despre care au susţinut că ar încălca autonomia universitară, garantată prin Constituţie.

Alte obiecţii se referă la incompatibilităţile impuse rectorilor şi la modul de reglementare a patrimoniului unităţilor de învăţământ particular şi confesional, despre care semnatarii sesizării afirmă că ar institui o naţionalizare.

  • Despre baza de date

Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât în limba română cât şi în limba maghiară.

În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date.

Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date  în viitoare analize.